Studiu Mazda – Șoferii din Europa vor în continuare motorul convențional

Aproape 60% dintre șoferii europeni văd un viitor pozitiv pentru motoarele pe benzină și diesel, potrivit unui nou studiu publicat de Mazda. Proiectul Mazda Driver Project, realizat împreună cu Ipsos MORI, a chestionat 11.008 de persoane din principalele piețe europene, iar în medie 58% dintre intervievați consideră că „încă vor avea loc multe inovații și îmbunătățiri pentru motoare pe benzină și diesel”; procentul este de 65% în Polonia și mai mult de 60% în Germania, Spania și Suedia.

Rezultatele demonstrează faptul că respondenții nu împărtășesc neapărat opinia multor organizații potrivit cărora motorul cu combustie internă nu are niciun rol în viitorul autovehiculelor. Acest lucru este demonstrat în continuare de faptul că 31% dintre șoferi „speră că automobilele diesel vor continua să existe”, având în vedere faptul că mașinile electrice devin tot mai des întâlnite; în Polonia, procentul este mai crescut, 58%. Pe de altă parte, în medie, 33% dintre șoferi au declarat că, în cazul în care costurile de funcționare ar fi aceleași cu cele ale unei mașini electrice, ei ar „prefera o mașină pe benzină/motorină”, procentul fiind de 54% în Italia.

În ciuda trendului în creștere al autovehiculelor autonome, doar 33% dintre șoferi „salută apariția mașinilor de acest tip”, Franța și Olanda având chiar procente mai scăzute de 25%.În acest context, Mazda continuă să-și dezvolte sistemele avansate de siguranță și conceptul Mazda Co-Pilot, care utilizează tehnologii autonome de conducere pentru a oferi conducătorilor relaxare la volan. În mod surprinzător chiar, în cadrul tinerilor din întreaga Europă, nu există indiciile unei susțineri sporite pentru autoturisme autonome.

Ultimele constatări coincid cu momentul în care Mazda apasă pedala în direcția viziunii Sustainable Zoom-Zoom 2030 de a combina cele mai bune motoare cu ardere internă cu tehnologii eficiente de electrificare. SKYACTIV-X, primul motor comercial din lume pe bază de benzină ce utilizează aprinderea prin compresie, este în centrul acestei provocări. Noul motor combină avantajele motoarelor pe benzină și diesel pentru a atinge performanțe excepționale de mediu, putere și accelerație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *